poniedziałek, 26 maja 2014

Kamizelka enrelac



Entrelac to jeden z najciekawszych wzorów na druty. Uparłam się, że zrobię sobie tym wzorem kamizelkę. Pomimo uporu, nie umiałam jej zrobić. Moja przygoda z drutami dopiero się zaczyna i, jak się okazało, rzuciłam się na głęboką wodę. Przyznaję - nie umiem entrelacu na drutach. Ale marzenie dalej pozostało, włóczka na  kamizelkę kupiona. Nie poddałam sie iposzukałam czegoś podobnego.

Entrelac na szydełku. Uczyłam się wzoru z jakiegoś filmiku na youtube. Wzór całkiem łatwy do zapamiętania.

Lecz:
- Mozolna praca,
- gęsty wzór, trzeba robić dużym szydełkiem. Inaczej robótka będzie zbita.
- Straszliwie monotonne szydełkowanie.


Choć minęło dużo czasu, zanim ukończyłam kamizelkę, z efektu jestem bardzo zadowolona. Kamizelka ma kształt prostokąta. Boki są kanciaste. Nie ma guzików ani żadnych zapięć, bo chciałam, żeby przód był taki wiszący. Zrobiłam jedynie pasek do przewiązania.


 Dekolt może być wiszący, lub odgięty i ozdobiony broszką, która od lat czekała w moim biżuteryjnym zbiorze, na swój dzień. Chyba pasuje idealnie, prawda?


Kolor fioletowy jest dominujący, bo jest to mój ulubiony!



Takie było przeznaczenie kamizelki: miała być okryciem wierzchnim na wiosenno-jesienne dni. Nałożona na zwykłą bluzkę z czarnymi, długimi rękawami.

1 komentarz: